سیدمحمدپارسا جونسیدمحمدپارسا جون، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 17 روز سن داره
حلما سادات جونحلما سادات جون، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

♥پارســـــا وروجـــکــــــــ♥

یک فرش سبز در یک جمعه مفید

1392/7/13 15:53
نویسنده : مامان جونی
216 بازدید
اشتراک گذاری

سلا م دوستای عزیزم قلب5 شنبه قبل از اینکه بریم تولد امیر آقا شوهر خواهرم رفتیم میدون تره بار برای آذوقه زمستونی تا پارسال  آقاجونو مامانم خدا خیرشون بده جور مارو میکشیدن آقاجونم میرفت خرید برا ماهم میخرید و مامانم که هرچی درست میکرد به ماهم میداد از ترشی و سبزی قرمه سبزی و نعناع خشک و ......... ولی امسال دیگه تصمیم گرفتیم و اعلام استقلال کردیمو با همسری رفتیم میدون سبزی قرمه سبزی خریدیم 12 کیلوتعجبآخه با خودم گفتم مامانم گناه داره بنده خدا الان ماشالله پسرم از آب و گل در اومده خودم میتونم بعضی کارامو انجام بدم سبزی خریدیم بعدشم رفتیم تولد و آخر شبم از خستگی دیگه نا نداشتیم و اومدیم خوابیدیمخواب ولی از صبح جمعه بلند شدیم به سبزی پاک کردن خدا خیرش بده همسری رو کلی کمکم کرد آقا پارسام اصلا ما رو از کمکاش بی نصیب نذاشت و مثل بابا جونش که با قیچی برام سبزی پاک میکرد رفت و یه قیچی آوردو نشست به سبزی پاک کردن البته چون من دستام سبزیی بود متاسفانه از این صحنه های رویایی قلبعکس ندارم  

 سبزی پاک کردن ما با اون سرعت عمل بالامون تا ساعت 7 شب طول کشید واین یعنی اینکه ما به جلسه آل یاسین نرسیدیم ونرفتیمدل شکسته

وبلاخره تا ساعت 9:30سبزیا رو شستم و خشک کردیمو بردیم واسه خرد کردن حالا مگه شب شنبه مغازه بازه  با کلی نذر و نیاز که خدایا یه جمعه فقط از صبح دارم سبزی پاک میکنم ومیشورم  وخشک میکنم درای رحمتتو باز کن و اقلا یه مغازه باز باشه که وگرنه تا صبح باید  بشینمو سبزی خرد کنم تقربا هر جایی که تا حالا رفته بودیمو میدونستیم که ممکنه باز باشه رفتیم ولی همشون بسته بودنگریه دیگه داشتم به چاقو تیز کردن و مولینکس تمیز کردن و دیس و سینی آوردن فک میکردم و به این فک میکردم که فایزه (خواهرم )چند هفته پیش میگفت بیا با هم بریم و یه سبزی خورد کنی 3 کیلویی بخریم کار راه انداز که هست ولی من گفتم میخوایم چیکار سالی 1-2 بار میخوایم سبزی خرد کینم اونم میبریم بیرون و الان داشتم تو دلم با خودم غرغر میکردمو خودمو فحش میدادم که آدم نباید همیشه فقط جلوی پاشو ببینه یکم باید آینده نگر باشی ومیگفتم دیگه فایده نداره و باید بریم خونه وخودم همه رو با دست خورد کنم  که یهو در اوج نامیدی و در کمال ناباوری دیدیم که یه مغازه بازه.خیلی خوشحال شدم اون لحظه انگار که دنیا رو بهم دادن یاد این حدیث حضرت علی(ع) افتادم که می فرمایند: کسیکه به دنیا پشت کند دنیا با همه چیزش به اون رو میاره  با خوشحالی وصف ناپذیری هوراسبزیا رو بردیم آقاهه برامون خرد کرد آوردیم خونه نصفشو سرخ کردم برای قرمه سبزی نصفشم همونطوری گذاشتم فریزر برا کوکو و آش .

 نکته دوم اینکه مامان و آقاجونم چقدر برامون زحمت میکشن بدون هیچ چشم داشتی وما هم همینطور هر کاری میکنیم بخاطر بچه هامون و ما هم بدون هیچ چشم داشتی واین سیکل وچرخه همچنان ادامه داره و زندگی با تمام شیرینیها و تلخیاش  آسونی و سختیاش جریان دارد

پ ن:نکته اولش حدیث امام علی (ع) بود

واینم یک فرش سبز در یک جمعه مفید

وآقا پارسا در حال ماشین بازی و طواف بدور سبزیاکلافهوحرص دادن من چون دقیقا از لب ملافه ای که پهن کردم  برای خشک شدن سبزیا اینکار رو میکرد

وبلاخره راضی شد بشینه و جرج کنجکاو وتماشا کنه و این شبکه پویاست که مثل همیشه به داد من رسیدچشمک

 

پ ن2: جلسه آل یاسین هر جمعه ساعت 6 بعدار ظهر شروع میشه وساعت 8 تموم برای آشنایی با جلسه مون به این پست مراجعه کنین لطفاقلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان تینا و رایان
13 مهر 92 17:46
خیلی باحال شده این فرش سبز..من تا حالا اینقدر سبزی نخریدم...ولی واقعا خدا خیرشون بده مامانهامون رو..من که اصلا خیلی همت کنم 1 کیلو سبزی پاک کنم و خرد کنم...سرخ که دیگه بیخیال من یه چندکاره دارم با اون سبزی خرد میکنم...اگه قصد خرید داری چندکاره بخر خیلی کارها میشه باهاش انجام داد..من خیلی راضی هستم..سبزی خرد کن فقط مال سبزیه


آره عزیزم واقعا مامانها رو خدا خیر بده ممنون از راهنماییت تو این خونه هایه آپارتمانی و کمبود جا باید همین کارو بکنم براهمینم با خواهرم موافقت نکردم که سبزی خرد کن بخریم ولی فک کنم چند کاره هم دووم نیاره با این همه سبزی!!!! آخه مامانم داره و الان اون تیغه سبزی خردکنش شکسته مارکشم خوبه از این مولینکسای قدیمی!!!!
الناز مامان طاها
13 مهر 92 20:22
ووووااااااایییییییی چقدر سبزی عجب حوصله ای داشتی مامانیمن فقط تا حالا خیلی کار کرده باشم یه یک کیلو سبزی خوردن پاک کرده باشم تازه میفهمم مامانها چقدر زحمت میکشن اونم بدون هیچ چشم داشتی


آره بابا باید دست و پای مامانها رو طلا گرفت بخاطر این همه محبت بی دریغشون
مامان یاسمن و محمد پارسا
14 مهر 92 8:45
خسته نباشی مامان
خوب مامان طفلک کجا بازی کنه
عزیزم:از وقتی این سبزیهای اماده اومده من حسابی در این مورد خودم و بازنشسته کردم فقط زجمت سر خ کردنش با منه
پارسا جونم دوستت دارم



مامان یاسمن و محمد پارسا
14 مهر 92 12:51
خصوصی عزیزم



شادی
14 مهر 92 14:12
واقعا خدا خیر بده مادر و پدرها رو.
ایشالله خونتون همیشه رنگ سبزی و زندگی داشته باشه عزیزم.
خدا قوت.


ممنون گلم ببوس آوینا جونو
اموزش هنر دستی (عسل)
14 مهر 92 17:03
واااااااااااااای چقدر سبزی
چه فرش سبز باحالی شداااااا


آره خیلی خوشگل بود دلم نمیومد جمعش کنم
خاله مهربون
15 مهر 92 12:24
سلام خیلی جالب بود گلم


ممنون عزیزم
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
28 مهر 92 16:16
سلام عزیزم
مامان فاطمه جون من این اهنگی که گذاشتی رو خیلی دوسش دارم اگه اشکالی نداره دانلودش کردم میشه کد شو برام بفرستی


بله خانمی حتما اطاعت امر میشه عزیزماومدم پیشت