سیدمحمدپارسا جونسیدمحمدپارسا جون، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره
حلما سادات جونحلما سادات جون، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 24 روز سن داره

♥پارســـــا وروجـــکــــــــ♥

طرز تهیه کباب برگ

1392/8/11 0:49
نویسنده : مامان جونی
962 بازدید
اشتراک گذاری

به در خواست چند تا از دوستان میخوام طرز تهیه کباب برگ رو براتون توضیح بدم 

من تو آشپزی معمولا چشمی کار میکنم حالا همون غذایی رو که دیروز پخته بودم رو با همون مقدارها براتون مینویسم شما هر طور که خواستین میتونین کم وزیادش کنین 

گوشت(گوسفند،گوساله یا شتر مرغ) 500گرم من همیشه با گوشت گوسفند درست میکنم ولی اون روز با گوشت شتر مرغ درست کردم خیلی خوشمزه و خوب شده بود پارسا از این گوشت بیشتر استقبال کردطرز تهیه با گوشت شتر مرغ متفاوته با گوشتهای قرمزهای دیگه ست حالا من اول با گوشت شتر مرغ رو میگم بعدش با گوشت گوسفند رو توضیح میدم

سیر له شده ............2حبه

روغن زیتون ................2قاشق سوپ خوری

آب لیموترش ..............4 قاشق غذاخوری

پودر زیره .................1قاشق  چایخوری

پودر تخم گشنیز ...........1قاشق چایخوری

فلفل قرمز تازه ..............1عدد کوچک

نمک وفلفل سیاه ............... به میزان لازم

ابتدا گوشت رو به ابعاد 2*2با قطر 1سانت برش میدهیم (سعی کنیدگوشت راسته باشه )بعد همه مواد رو با هم مخلوط میکنیم و تو یک ظرف در بسته میذاریم تو یخچال چون گوشت شترمرغ مثل گوشت مرغ میمونه از نظر بافتش میگم نیاز به مزه دار کردن با زمان ظولانی نیست 2ساعت کافیه برای مزه دار شدن بعد که 2ساعت تو یخچال گذاشتین گوشتها میاریم بیرون و بوسیله بیفت کوب یا با پشت کارد آشپزخونه چند ضربه میزنیم که یه خورده پخشتر بشه و تقریبا بافت کوشت از هم باز بشه بعد اونا رو سیخ میکنیم و رویه حرارت ملایم کبابشون میکنیم گوشت شتر مرغ خیلی زود خشک میشه بنابراین نباید حرارتتون زیاد باشه یا اینکه به مدت طولانی رو حرارت باشه در حد 3-4 دقیقه روی حرارت کم کباب آماده ست در ضمن وقتی که رویه کباب پز هست باید هر چند ثانیه سیخا رو برگردونین ومواظب باشن که نسوزه امتحانش کنین کباب خوشمزه ای هست برای خوندن خواص گوشت شتر مرغ میتونین به این سایت مراجعه کنید عکسای مربوط باین کباب رو هم میتونین تو این پست ببینید

طرز تهیه کباب برگ با گوشت گوسفند وگوساله رو در ادامه مطلب بخونید

    

گوشت گوسفند یا گوساله .........500گرم

پیاز متوسط ...........................1عدد

روغن زیتون ...........................1قاشق سوپخوری

فلفل سیاه .........................به مقدار کافی

گوشت راسته گوسفند یا گوساله ی جوان رو به قطعات 2*4 سانت به قطر 0/5سانت تقسیم میکنیم سپس با پیاز خلالی خرد شده و روغن زیتون ومقداری فلفل سیاه مخلوط میکنیم ومیگذاریم به مدت 12-24 ساعت در یخچال بماند تا مزه دار شود دقت کنید که در این مرحله نباید نمک رو اضافه کنید چون گوشت دیرتر پخته میشه و آب میندازه بعد از گذاشتن ساعتای مزه دار شدن اونهارو مثل روش قبلیبه اونها با بیفت کوب یا پشت کارد آشپزخانه ضربه میزنیم تا کمی بافت گوشت از هم باز بشه بعد اونا رو سیخ کرده و روی منقل یا کباب پز میزاریم زمان پخت ای گوشتهاهم زیاد نیست ومرتب باید برشون گردونیم تا یک طرفش نسوزه بهتره که این کباب هم خیلی خشک نباشه و آبدار باشه بعداز پخت میتونیم بهشون نمک بپاشیم چون قبل از این باعث آب اندختن گوشت و دیر پختنش میشد خب کباب مون آماده ست میتونین کنار کباب گوجه هم سیخ بگرینو کباب کنید که ویتامین cگوجه باعث جذب بیشتر آهن گوشت بشه  این کباب رو هم با نون وهم با برنج سرو میکنن

نـــــــــــــــــــــــوش جــــــــــــــــــــــــونـــــــــــــــــــتـــــــــــونبغل

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

الناز مامان طاها
11 آبان 92 2:11
بابا حالا هي دلمون و اب كن،فاطمه جون يه پا اشپزي واسه خوتاخوش به حال همسري و پسريميگم گوشت شتر مرغ مزش خوبه من يه بار بوقلمون گرفتم خوشم نيومد


آره عزیزم اصلا مزه خاصی نداره مثل گوشت مرغ فقط قرمزه بویی هم نداره دیروز باهش حلیم بادمجونم درستیدم اونم خوشمزه شده بود پارسا هم گاهی برای غذا خوردن اذیتم میکنه ولی این کبابا رو دوست داشت و خوردشون
باران
11 آبان 92 10:08
سلام ببخشید حاج خانم با بو قلمون چطور درست کنیم؟


منکه حاج خانم نیستم عزیزم کسی که حج واجب رفته باشه بهش میگن حاج خانم من با گوشت بوقلمون درست نکردم حالا شاید بعدا امتحان کنم بهت میگم
مامان یاسمن و محمد پارسا
11 آبان 92 10:44
دستت درد نکنه مامان ممنونم


خواهش میکنم عزیزم
مامان تینا و رایان
11 آبان 92 12:20
من تا حالا گوشت شترمرغ نخوردم..خوشمزه است؟ممنون عزیزم که وقت گذاشتی و دستور رو نوشتی..یه سوال:چرا موادی که به گوشت شترمرغ میزنیم بیشتره؟بوی خاصی میده این گوشت؟ بعضی ها به گوشت کیوی میزنن اینجوری خوب میشه؟


آره عزیزدلم خوشمزه ست مزش شبیه مرغه فقط قرمزه خیلی بوی خاصی نداره یه چیزی شبیه مرغ فکر میکنم چون طبعش سرده این مواد و ادویه ها رو اضافه میکنیم تا مصلحش باشن و خاصیت معتدل داشته باشه منم شنیدم کیوی رو ولی امتحان نکردم
توت فرنگی(مامان علیرضا)
11 آبان 92 14:23
سلام عزیزم
به به چه گل پسر نازی
چه گل قشنگی
چه وب زیبایی
خدا گل پسرت رو برات حفظ کنه

ممنون گه به من سر زدی عزیزم



قربون شما عزیزم بازم بیاین پیشمون
باران
12 آبان 92 10:31
سلام کجایی دلم واست تنگیدههمینکه خونه خدارو دوبار دیدی واسه من حاج خانمی
گوشت بوقلمون سینش خوشمزست کبابشم حتما خوشمزه میشه من گوشت قرمز زیاد استفاده نمیکنم بیشتر با بوقلمون غذاهامو درست میکنمزود بیا پیشم


عزیز دلم میام برات توضیح میدم کجا بودم چقدر خوب تو میگی خوبه حتما خوبه! منم امتحان میکنم
مامان تینا و رایان
12 آبان 92 22:59
بیا بالا رو مادام بوفی ساخت برات؟خوشگل شده


آره عزیزم ممنون
مامان تینا و رایان
13 آبان 92 7:36
کیوی که اضافه میکنی خیلی نرم میشه گوشت راستی این نی نی گپ چیه؟من باز کردمش دیدم کلی لیست اسامی وبلاگها هست اونجا چت میکنن؟چطوری؟


ممنون از اطلاعاتی مه بهم دادی؟ الان میام پیشت
باران
13 آبان 92 9:45
قالب جدیدت خشگله بانو
به پست جدیدم وقت کردی سربزن


اومدم پیشت عزیزم
مامان تینا و رایان
13 آبان 92 10:24
ممنون از توضیحاتت عزیزم ولی اونجا که هیچ جایی برای تایپ کردن نداره چطور می چتن؟


عزیزدلم وقتی که شروع چت رو کلیک کنی یه پنجره کوچیک برات باز میشه که میتونی توش تایپ کنی
شادی
17 آبان 92 20:25

دستت درد نکنه خانوم گل.


قربونت برم عیزم نوش جونتون به امتحانش میرزه خوشمزست